TikTok je danas (14. februara) objavio da će uspostaviti ono što naziva “izbornim centrima” unutar aplikacije za svaku od 27 zemalja EU.
Ovaj potez društvene mreže ima za cilj smanjiti širenje online dezinformacija dok se blok sprema za izbore u junu.
Alat će biti dostupan od sljedećeg mjeseca kako bi se osiguralo da ljudi mogu “odvojiti činjenice od fikcije”, izjavio je Kevin Morgan, šef povjerenja i sigurnosti za Europu, Bliski Istok i Afriku u TikToku.
“Suradnjom s lokalnim izbornim komisijama i organizacijama civilnog društva, ovi izborni centri bit će mjesto gdje naša zajednica može pronaći pouzdane i autoritativne informacije”, rekao je Morgan.
TikTok, u vlasništvu kineske kompanije ByteDance, već je ranije uspostavio slične sustave za nacionalne izbore u Grčkoj, Nizozemskoj, Poljskoj, Slovačkoj i Španjolskoj, počevši od 2021. godine.
TikTok je također naveo da surađuje s devet organizacija za provjeru činjenica širom bloka, koje procjenjuju točnost sadržaja na 18 različitih jezika. Kompanija je dodala da ima više od 6.000 ljudi koji modernizuju sadržaj u EU.
Prema novom Digitalnom zakonu o uslugama (DSA) EU, online platforme s više od 45 milijuna korisnika mjesečno, uključujući Facebook i TikTok, obavezne su poduzeti mjere protiv dezinformacija i manipulacije izbora. Ta pravila će se primjenjivati od subote (17. februara).
Nestabilnost
Govoreći prošle sedmice predstavnicima zakonodavaca, povjerenik EU za industriju Thierry Breton upozorio je na “geopolitičku nestabilnost” i “manipulaciju građana” pred izbore u junu, na kojima je oko 400 miliona ljudi ovlašteno glasati.
“Moramo biti oprezni; izborni period bit će meta stranih uplitanja svih vrsta”, rekao je Breton. Kao mogući lijek protiv dezinformacija online, izjavio je da bi platforme također trebale jasno označiti duboke laži i svaki sadržaj koji je umjetno manipuliran.
TikTok je najavio da će zahtijevati od autora označavanje sadržaja generisanog umjetnom inteligencijom (AI), materijala koji, kako kažu, “nos i nove izazove u vezi s dezinformacijama”.
“Ne dopuštamo manipulirani sadržaj koji bi mogao zavarati, uključujući AI-generisani sadržaj (AIGC) javnih osoba ako ih prikazuje kako podržavaju politički stav”, rekao je Morgan.
Američka društvena medijska kompanija Meta objavila je 6. februara da će početi označavati fotografije generisane umjetnom inteligencijom koje se postavljaju na njene platforme Instagram, Facebook i Threads u narednim mjesecima, kako počinje izborna sezona širom svijeta. Ove godine planirani su izbori u zemljama poput SAD-a, Indije i Indonezije.
Meta je izjavila da razvija alate za prepoznavanje AI sadržaja u velikom opsegu kako bi riješila problem dezinformacija i dubokih laži.
8. februara, izvršna vlast EU zatražila je povratne informacije o prijedlozima smjernica DSA o integritetu izbora. Cilj je ponuditi kompanijama najbolje prakse i moguće mjere za ublažavanje sistemskih rizika na njihovim platformama prije izbora.