Elon Musk već dugo ima afinitet prema samovozećim vozilima, tvrdeći da će to biti jedan od Teslinih najvažnijih proizvoda. Uprkos velikim obećanjima, godine su prošle bez automobila koji se do sada mogu sami voziti.
Ali Musk, u petak popodne, kada kompanije imaju tendenciju da zakopaju vijesti, najavio je na X da će Tesla predstaviti svoj robotaxi 8. augusta.
Njegov post je bio jednostavan i nije sadržavao detalje. “Tesla Robotaxi se predstavlja 8/8”, objavio je izvršni direktor Tesle (i vlasnik X-a).
Musk je u prošlosti rekao da će Tesla napraviti automobil bez kontrola koje će koristiti čovjek. On je također u prošlosti rekao da će Tesla automobili opremljeni mogućnošću potpunog samoupravljanja, kroz ažuriranja softvera, postepeno postajati sve bolji i bolji u vožnji. U jednom trenutku, automobili će moći da rade kao potpuno autonomni taksiji i mogli bi zarađivati novac za svoje vlasnike tako što će sami davati vožnju taksijem, rekao je Musk.
Do sada je kompanija prošla nekoliko Muskovih predviđanja kada će stvarna samovožnja biti moguća.
Tesla je prije pet godina, u aprilu 2019., rekla da očekuje da će početi s radom robotaxi do 2020. Kompanija je predvidjela da će autonomni automobili trajati 11 godina i preći milion milja, što će kompaniji i operaterima automobila donijeti 30.000 dolara dobiti svake godine.
Ali Musk je također priznao da njegov rekord u predviđanjima može biti manji – ponekad za jednu milju.
“Jedina kritika i to poštena, ponekad nisam na vrijeme. Ali ja to radim, a Tesla tim to radi”, rekao je Musk na događaju u aprilu 2019.
Trenutno, mogućnost potpune samovožnje može se kupiti sa novim Teslim Modelom 3, na primjer, za dodatnih 12.000 dolara na cijenu automobila od otprilike 40.000 dolara. Može se kupiti i na osnovu pretplate za do 199 dolara mjesečno, ovisno o tome kako je automobil originalno opremljen.
Malim sivim slovima, Teslin on-line opis ističe: „Trenutno omogućene funkcije zahtevaju aktivan nadzor vozača i ne čine vozilo autonomnim“, što znači da ono, u stvari, danas nije sposobno da se potpuno samostalno vozi.
Musk je rekao da će sistem jednog dana učiniti Tesline automobile neverovatno vrednim.
“Možete razmišljati o svakom automobilu koji prodajemo ili proizvodimo i koji ima potpunu autonomiju kao nešto što bi u budućnosti moglo vrijediti pet puta više od današnjeg”, rekao je on u izvještaju o zaradama kompanije za treći kvartal prošle godine.
Stručnjaci koji su testirali sistem kažu da je za sada još daleko od toga da može samostalno voziti bez ljudske intervencije.
Kelly Funkhouser, pomoćnica direktora tehnologije vozila za Consumer Reports, nedavno je testirala sistem i rekla da je manje zabrinuta za njegovu sigurnost nego o običnom Teslinom autopilotu, koji je dizajniran da pruži ograničeniju pomoć u vožnji uglavnom na autoputevima. Ironično, to je zato što tehnologija Full Self-Driving radi tako loše. Funkhouser je to opisao kao davanje kontrole nad svojim automobilom vozaču početniku.
“Malo je vjerovatno da ćete se isključiti i postati samozadovoljni ili previše oslonjeni na to”, rekla je. “U stvari, rekao bih da ste potencijalno budniji.”
Brojne kompanije, uključujući Waymo, podružnicu Google-ove matične kompanije Alphabet, kao i GM-ovu podružnicu Cruise, rade na autonomnim uslugama dijeljenja vožnje.
Cruise je pauzirao svoj rad na testiranju nakon što je jedan od njegovih samovozećih automobila udario i odvukao pješaka. Internim pregledom utvrđeno je da predstavnici kompanije nisu bili u potpunosti otvoreni prema regulatorima u vezi s incidentom. Ministarstvo pravde istražuje kompaniju zbog incidenta.
Waymo je nedavno morao povući vlastite automobile nakon što su dva njegova automobila udarila u isti kamion za vuču u roku od nekoliko minuta jedan od drugog.